Koncepce výuky na hudebním oboru vychází ze dvou praxí ověřených poznatků:
1) Čím dříve se začne se soustavnou hudební a instrumentální výukou u dítěte, tím větší je naděje, že se u žáka vypěstují dostatečně silné morálně volní vlastnosti, které mu umožní vytrvat ve studiu po celý vzdělávací cyklus a osvojit si charakterové vlastnosti, nezbytné pro úspěšné zvládnutí stoupajících studijních nároků a technických problémů
2) Jestliže je žák členem kolektivu, ve kterém má vytvořeny dostatečně silné kolegiální vazby, je mnohem více chráněn před krizí pubertálního věku (tento poznatek vyjadřuje i motivační název školního vzdělávacího programu pro hudební obor – „Společně to jde lépe“).
To tedy znamená, že je snaha začít s výukou na hudební nástroj již v nejútlejším věku (pět let, ale v případě vhodných dispozic i méně), a také co nejdříve zařadit děti do přípravné souborové hry. Na škole je vytvořen několikaúrovňový systém kolektivní a souborové hry, který začíná již v přípravném studiu a prochází bez přerušení prvním i druhým stupněm studia.
Všichni žáci jsou tak zapojeni během celého studia ve výuce kolektivní interpretace.
Víceúrovňový systém kolektivní a souborové hry:
Smyčcové oddělení:
Smyčcové nástroje:
| Přípravné studium | Základní studium I. Stupně | Základní studium II. Stupně | |||||||||||
0. | 1. | 2. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 1. | 2. | 3. | 4. | |
Přípravný smyčcový soubor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Orchestra Piccola ma Giocosa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Archi piccoli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dechové oddělení:
Dechové a bicí nástroje:
| Přípravné studium | Základní studium I. Stupně | Základní studium II. Stupně | |||||||||||
0. | 1. | 2. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 1. | 2. | 3. | 4. | |
Přípravný dechový soubor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Small Band |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big Band |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|